Sanat Tarihi

Max Beckmann (1884-1950)

Max BECKMANN (BEKMAN)’ın ekspresyonizmi, onun iç dünyasının yansımasıdır. Sanat yaşamının
başında resimlerine izlenimci renkler egemen olmuştur.

Eserlerinde perspektif ve orantıyı zorladığından resimlerindeki nesne ve mekânlar sıkıştırılmış veya
bozulmuş gibi görünür. Tablolarındaki figürler, doğal ve alışılmışın dışında pozlarda betimlenmiştir. Figürlerin
ifade ve hareketlerinde acayipliğin sınırlarını zorlamıştır (449, 451. görsel).

1930 sonrası resimleri daha gerçekçi bir düzendedir. Fovist denecek bir renk anlayışı resimlerini aydınlatır.
Sembolik konularını Yunan mitolojisinden almıştır. Renkleri rahat ve yumuşak sürmüş, açık-koyu zıtlıklarını
artırmıştır. Son dönem resimlerini ABD’de yaptığı peyzajlar oluşturur. Bu eserlerde, eski resimlerinde görülen
dünyadan elini ayağını çekmiş insanların kederli hâlleri bulunmaz.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu