İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük

Kabotaj Kanunu (1 Temmuz 1926)

Osmanlı Devleti’nde kapitülasyonlar nedeniyle deniz ticareti güçlü değildi. Bu durumun en büyük nedeni, Türk limanları arasında yolcu ve yük taşıma işinin yani kabotaj hakkının başka devletlere ait olmasıydı. Deniz ulaşımının büyük bölümü ve önemli limanların işletilmesi yabancı şirketlerin elindeydi.

İzmir İktisat Kongresi’nde kabotaj hakkının Türk gemilerine tanınması ve deniz taşımacılığının devlet tarafından teşviki karara bağlandı. Ayrıca Lozan Antlaşması’yla Türk gemilerinin kabotaj hakkı kabul edildi. Bu hakkın tam olarak uygulamaya konulması 1 Temmuz 1926’da yürürlüğe giren kabotaj kanunu ile gerçekleşti.

Kabotaj Kanunu
Kabotaj Kanunu

Kanunun önemi doğrultusunda 1 Temmuz, ülkemizde Denizcilik Bayramı olarak kutlanmaktadır.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu