Küreselleşen Dünyada Eğlence Kültüründe Yaşanan Değişim

Küreselleşen Dünyada Eğlence Kültüründe Yaşanan Değişim

Küreselleşme sürecinde yaşanan ekonomik, sosyokültürel ve bilimsel gelişmeler, eğlence kültürü içerisinde yer alan müzik ve bilgisayar oyunlarında değişimlere yol açmıştır.

Bu sürecin özelliklerini yansıtan ve toplumda karşılık bulan müzik tarzları ve bilgisayar oyunları, eğlence kültürünün araçları olmuştur. Müzik yüzyıllar içinde o günkü zamana, insanlara, toplumlara göre kendini dönüştürerek, yenileyerek ve geliştirerek günümüze kadar gelmiştir. Bu değişimle ortaya çıkan pek çok müzik türünden biri de hip hoptur.

1970’lerin sonunda kültürel altyapısını tamamlayan ve bir sosyal kimlik olarak ortaya çıktığında Amerika’yı etkisi altına alan hip hop tüm dünyaya yayılmıştır. Ronald Reegan döneminde bütün dünyada yaşanan ekonomik darboğaz, ABD’de özellikle gettolarda yaşayan siyahları etkilemiştir.

Hip hop kültürünün taşıyıcı unsurları olan graffiti (grafiti), break dance (brek dans), DJ’lik ve rap (rep) çok kısa bir zamanda bütün Amerika’da toplumsal muhalefet aracı olarak gelişmişti.

Rhytm and poem (ritim ve şiir ya da ritmik şiir) veya rhytmic African poetry (ritmik Afrika şiiri) sözcüklerinin kısaltması olduğu düşünülen rap, kelime olarak İngilizcede “ağır eleştiri” anlamındadır. Rap çoğunlukla hızlı ritimle söylenen sözlerden oluşur ve argo ifadeler bolca kullanılır. Hip hop ve rap müzik söyleyen veya dinleyen insanlar genellikle rahatlık adına bol giysiler giyerler. Akon, Timbaland (Timbılend), Eminem, 50 Cent (Fifti Sent), Snoop Dogg (Snop Dog), Usher (Aşır), Missy Elliot (Misy Elyıt) bu türün dünyada öne çıkan isimleridir.

Yirminci yüzyılın ortalarında yaygınlaşan pop müzik hareketini doğuran etkenlerin başında sanayileşmiş toplumların koşullandırdığı kuşakların yeni açılımları vardır. Ses kaydı tekniğinin gelişiminden büyük oranda pop müzikçiler yararlanmıştır.

Dünya plak pazarında pop müziğin %95 oranında bir satış payı olmuştur. Dünyada bu türün öne çıkan isimleri Michael Jackson (Maykıl Ceksın), Madonna, Lady Gaga (Leydi Gaga), Beyonce (Biyons), Mariah Carey (Mariyah Keri) ve Justin Timberlake’tir (Castın Timbirlek).

Kısaca Konu Başlıkları

Sanal Alem

Sanal alemde oyunlar, konsol oyunları, PC oyunları ve online (çevrim içi) oyunlar şeklinde alt türlere ayrılmaktadır. Dijital oyunlar, tematik ve teknolojik özelliklerine göre ağ, aksiyon, macera, motor sporları, rol yapma/canlandırma oyunları, simülasyon, spor ve strateji oyunları olarak sınıflandırılmaktadır.

Günümüzde Genel Ağ üzerinden oynanan ve çoklu oyuncular ile oynanan yeni dijital oyunlar üretilmektedir. Son dönemlerde cep telefonları da çevrim içi ve çevrim dışı dijital oyunların oynandığı araçlar hâline gelmiştir.

Oynayanı eğlendirmesi, başarısını ödüllendirmesi, gelişim hissi vermesi ve sosyalleşme ihtiyacını karşılaması oyunların olumlu özellikleridir. Oyunların kadınlara, aileye ve çocuklara göre farklılaşması da giderek daha fazla insana hitap etmesini sağlamaktadır. Bunun yanında pedagoglar, şiddet içeren bilgisayar oyunlarını oynayan çocukların gerçek hayatta da bunu devam ettirdiğini, sanal dünyada sorunlarını tek tuşla çözen çoçuğun gerçek hayattaki sorunlarını çözemediğini, bunun da çocuğu saldırganlaştırıp şiddete yönlendirdiğini İfade etmektedirler.